Showcases & Background Setting Bar

Showcases

Background Image

This setting is only taking a look when select color and background.
If you want to set showcase color, background and disable Setting Bar, go to Templates Manager > AT-Templates > Global Tab

Rozmiar czcionki:

W  dniu 08 marca 2024 r. w ramach realizacji zadań IV edycji programu Złote Szkoły NBP w naszej szkole odbyła się debata oxfordzka "Wpływ denominacji złotego z 1995 na gospodarkę kraju oraz społeczeństwo". W debacie udział wzięli uczniowie z klas 6,7 i 8 oraz p. Kamila Tuszyńska ( nauczycielka historii) i p. Jacek Wierzbicki ( historyk, numizmatyk). W jury zasiadły 2 panie,  pracownice banku. O godz. 13.30 Marszałek Debaty p. Paulina Kapitan powitała wszystkich zgromadzonych i przedstawiła gości. Na początku miało miejsce wręczenie upominków i dyplomów za grę historyczno-ekonomiczną "Pogoń za złotówą", która odbyła się 06 lutego 2024 r. . Następnie p. Marszałek poprosiła drużyny o wylosowanie ich stanowiska ( propozycja/opozycja). Drużyny udały się na 30 minutową naradę, a tym czasie głos zabrał p. Jacek Wierzbicki, który opowiadał uczniom o swojej pasji, którą jest numizmatyka. Z wykształcenia pan Jacek jest magistrem historii, socjologii i nauk politycznych. Oprócz tego ma licencjaty z zarzadzania i marketingu. Monety zbiera od ok. 50 lat, a profesjonalnie numizmatyką zajmuje się od ok. 20 lat - kupuje, sprzedaje, wycenia, pomaga tworzyć, uzupełniać  i opisywać zbiory, organizować aukcje, pośredniczyć w kontaktach. Po wykładzie p. Jacka drużyny powróciły na salę i rozpoczęła się debata. Mówcy z drużyny propozycji i opozycji kolejno wypowiadali swoje argumenty za i przeciw. Padło też kilka pytań od członków drużyny, na które oponenci błyskotliwie odpowiadali. Uczniowie z wielkim zainteresowaniem śledzili tok debaty, patrząc z podziwem na swoje koleżanki i kolegów. którzy odważyli się ( pomimo dużego stresu) podjąć wyzwanie udziału w debacie. Po zakończeniu wszystkich wypowiedzi, Jury udało się na naradę, a publiczność i drużyny z niecierpliwością oczekiwały na werdykt. Po zliczeniu punktów ( wg podanych kryteriów) Jury ogłosiło zwycięzcę, którym okazała się drużyna Opozycji. Według Jury członkowie tej drużyny przedstawili więcej argumentów, a także ich wypowiedzi były bardziej spójne. Słowa uznania należą się jednakże też drużynie Propozycji. Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy z podziękowaniami za udział debacie. Na koniec głos zabrała członkini Jury, która była pod ogromnym wrażeniem całości przeprowadzonej debaty. Zwróciła uwagę na to, iż takie wydarzenia są w szkole bardzo potrzebne.Podkreślała także wagę edukacji ekonomicznej od najmłodszych lat. 

Powered by Amazing-Templates.com 2014 - All Rights Reserved.