Showcases & Background Setting Bar

Showcases

Background Image

This setting is only taking a look when select color and background.
If you want to set showcase color, background and disable Setting Bar, go to Templates Manager > AT-Templates > Global Tab

Rozmiar czcionki:

P R O J E K T Y

Miło nam poinformować, że Szkoła Podstawowa w Rogalinku otrzymała Certyfikat Placówki Rozwijającej Talenty.

 certyfikat szkoły rozwijającej talenty

Z radością informujemy, że nasza szkoła otrzymała Europejskie Odznaki Jakości za zrealizowane ubiegłoroczne projekty anglojęzyczne z uczniami klas 1-3.
To była dla nas wspaniała europejska przygoda, a współpraca partnerska zaowocowała uzyskaniem tych właśnie nagród.
 Odznaka jakości z angielskiego

Z radością informujemy, że nasza szkoła otrzymała Certyfikat za udział w projekcie z języka angielskiego w klasach I-III "Angielski jest fun-tastyczny!" ????

Angielski jest fun tastyczny

Szkoła Podstawowa w Rogalinku uzyskała certyfikat, że brała udział w roku szkolnym 2022/23 w projekcie Lepsza Szkoła wyd. GWO mierzącym poziom wiedzy i umiejętności z matematyki

certyfikat Lepsza szkoła

Z radością informujemy, że nasza szkoła otrzymała Certyfikat za zrealizowany w tym roku szkolnym projekt English Special Days na lekcjach języka angielskiego w klasach I-III. ☺️

certyfikat special days

irlandia w szkole

czytam z klasą

Europa i ja

aNGIELSKI IS FUN

aNGIELSKI IS FUN cele

PROGRAM POWSZECHNEJ DWUJĘCZNOŚCI

CEL

Zasadniczym celem Programu jest codzienne, kontekstowe osłuchiwanie dzieci z językiem angielskim w okresie szczególnej wrażliwości językowej (0-6) tak, żeby angielski nigdy nie stał się dla nich językiem obcym. W ten sposób właśnie dziecko naturalnie - czyli na tych samych zasadach jak pierwszy - nabywa drugi język. Dwujęzyczność to cel, który rozumiemy zarówno indywidualnie – jako inwestycję tu i teraz w rozwój każdego dziecka, jak i społecznie – jako nowej jakości fundament dla polskiej gospodarki, ekonomii i polityki społecznej.

 

KORZYŚCI

Prócz samych umiejętności językowych dwujęzyczność wiąże się z licznymi korzyściami dla intelektu, psychiki i zdrowia dziecka. Mózg otrzymuje zdrową dawkę treningu, a przy tym wiedzę i umiejętności, które na tym etapie rozwoju utrwalają się nadzwyczaj szybko i efektywnie.

Bilingwizm m.in. poprawia koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć (semantyczną i epizodyczną), pogłębia wrażliwość kulturową i społeczną, rozwija zdolności analityczne i empatyczne. Dwujęzyczne dzieci, a później dorośli osiągają lepsze wyniki w nauce, mają większe możliwości adaptacji społecznej i kulturowej. Cechuje ich wyższa pozycja społeczna i materialna oraz – co chyba najważniejsze – lepsze zdrowie. Warto podkreślić, iż dwujęzyczność opóźnia o 5-6 lat skutki chorób Alzheimera i Parkinsona.

 

METODA

Program Powszechnej Dwujęzyczności wykorzystuje pierwszą na świecie, przełomową, ale jednocześnie najbardziej ze wszystkich naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie równolegle do języka ojczystego. Jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo-muzyczno-ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.

Wszystko zostało metodycznie zaplanowane od urodzenia aż do szóstego roku życia. Specjalnie przygotowane dwie serie edukacyjne: „Baby Beetles” (wiek 0-4), „Tom and Keri” (wiek 3-6) w formie spirali językowej wprowadzają rozpoznawane i rozumiane w kontekście słowa i zwroty dostosowując wszystko do typowych dla dziecka w danym wieku możliwości i zainteresowań. Dzięki temu język angielski nigdy nie staje się dla dziecka językiem obcym.

Warto podkreślić, iż Program skonstruowany jest tak, że zarówno rodzice w domu, jak i opiekunowie w żłobku / przedszkolu, w początkowym etapie nauczania nie muszą znać angielskiego, żeby pomóc dzieciom w codziennych zajęciach; co więcej, mogą efektywnie, przez wspólną zabawę, uczyć się razem z nimi. Do nich skierowany właśnie jest Uniwersalny Kurs dla Żłobków i Przedszkoli w wersji Standard.

Dla wychowawców anglojęzycznych przygotowane są wersje Plus oraz Expert, które wykorzystują pacynki “mówiące” tylko po angielsku (podstawowa zasada dwujęzyczności OPOL = One Person/Place One Language).

Współpraca opiekunów i lektorów daje o wiele lepsze rezultaty, niż wyłącznie praca lektorów. Kontekstowe obcowanie dzieci z językiem w czasie codziennych zabaw w placówce oraz w domu utrwala materiał tak, że dzieci niemal natychmiast wykorzystują go czynnie w czasie spontanicznych zabaw - po prostu zwyczajnie posługują się nim.

 

AUTOR

Autorką tej opisanej powyżej koncepcji jest światowej sławy lingwistka – Claire Selby, która od kilkunastu lat tworzy materiały – zarówno teksty jak i muzykę – do nauki angielskiego dla najmłodszych.

Jest autorką pełnych kursów szkolnych wydawanych przez Cambridge University Press, Oxford University Press i Foreign Language and Research Press (Chiny). Pracuje również jako doradca BBC Worldwide w zakresie dziecięcej edukacji językowej. Na drodze długoletnich badań i doświadczeń wypracowała unikalną metodę nauczania – Spiral Language System (SPIRAL = Sounds, Pictures, Interest, Repetition, Actions, Links).

Wykorzystuje w niej naturalne dla wieku właściwości i mechanizmy przyswajania wiedzy i rozwijania umiejętności. Nauka tym systemem gwarantuje znakomite rezultaty – pozwala poznawać język poprzez zabawę w sposób możliwie najbardziej efektywny. Za swoją twórczość otrzymała m.in. następujące nagrody: „Świat Przyjazny Dziecku” – wyróżnienie w konkursie na najlepszy produkt edukacyjny dla dzieci organizowanym przez Komitet Ochrony Praw Dziecka (2004), Nagroda Komitetu Olimpijskiego w Pekinie za piosenkę olimpijską, wyróżnienie w Cannes dla serialu Tom and Keri przyznane przez Dziecięce Jury (MipJunior 2012), trzy wyróżnienia British Council za publikacje związane z nauczaniem dzieci języka angielskiego oraz nagrodę The English-Speaking Union za innowacyjność w tworzeniu materiałów do nauki języka angielskiego dla dzieci.

 

 cert powszechnej dwujezycznosci

PROJEKT "Szkoła pamięta"

Udział szkoły w projekcie "Szkoła pamięta"
Zbliżają się dni, w których w szczególny sposób pamiętamy o zmarłych. Porządkujemy groby i zapalamy znicze. Wspominamy zarówno naszych bliskich, jak i tych, którzy zapisali się w historii - tej ogólnonarodowej i lokalnej. Pamięć o nich jest wyrazem szacunku dla ich życia i dokonań.
W ramach akcji „Szkoła pamięta"
- uporządkowaliśmy nieliczne już na naszym cmentarzu groby osób zasłużonych i cenionych w naszej społeczności;
- odwiedziliśmy lokalne miejsca pamięci i zgłębiliśmy ich historię;obelisk przy kościele, grób uczestnika powstania wielkopolskiego, krzyż pustelnika związany z legendą o powstańcu,dowiedzieliśmy się skąd wziął się kamień - obelisk przy kościele,
- zapaliliśmy znicze w miejscach związanych z ważnymi wydarzeniami historii lokalnej; pod kamieniem na cmentarzu, na którym widnieją nazwiska mieszkańców Rogalinka , pomordowanych w czasie I i II wojny światowej
- posprzątaliśmy bezimienne i opuszczone groby, tzw. "niemiecki cmentarz", na którym niewiele już pozostało;
- odwiedziliśmy groby zmarłych nauczycieli z naszej placówki; grób rodzinny p. Kingi Kostrzewskiej, długoletniej nauczycielki i kierowniczki szkoły, p. H. Cikorskiego, byłego dyrektora, oraz grób p. Czesława Chudego, wieloletniego nauczyciela matematyki, fizyki i chemii, którzy zostali pochowani na rogalinkowskim cmentarzu
- wysłuchaliśmy przepięknej pogadanki nt. historii życia p. L. Kostrzewskiego, nauczyciela i kierownika szkoły w powojennym Rogalinku, który zginął w obozie koncentracyjnym.

 

 

PROJEKT CZYTELNICZY " MAGICZNA MOC BAJEK"

 W zerówce rusza Międzynarodowy Projekt Czytelniczy " Magiczna moc bajek". Startujemy w piątek! Niech moc będzie z nami! Kamila Ozańska prowadzi Międzynarodowy Projekt Czytelniczy Magiczna Moc Bajek od października 2019-maj 2020. 

 

 

„PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA”




PROJEKT EDUKACYJNY „PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA” - sprawozdanie:

Narodowe Święto Niepodległości to bardzo ważne i piękne święto dla nas Polaków. W trosce o pamięć dla tego historycznego wydarzenia oraz kształtując postawy patriotyzmu, uczniowie klas 0-III Szkoły Podstawowej im. Adama Wodziczki w Rogalinku wzięli udział w projekcie "Piękna nasza Polska cała”. Temat jakże ważny i poważny, musi być również zrozumiały dla najmłodszych odbiorców, dlatego realizowaliśmy następujące zadania: Uczniowie i nauczyciele wzięli udział w akcji "Rekord dla Niepodległej". Wspólnie zaśpiewaliśmy 4 zwrotki hymnu. Klasa pierwsza pięknie zaprezentowała hymn podczas uroczystości ślubowania. W dniu 14.11. 2018. odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców kl. I - temat "Symbole narodowe", na podstawie scenariusza ze strony "Bliżej przedszkola". Klasy 0-III wzięły udział w uroczystej akademii przygotowanej przez starszych kolegów i koleżanki. Piękną, polską, patriotyczną piosenkę pt. "Jestem Polką i Polakiem" uczniowie klasy I zaprezentowali podczas uroczystości pasowania na pierwszoklasistów. Dzieci recytowały wiersze o tematyce patriotycznej podczas konkursów recytatorskich- klasowych, szkolnych i powiatowych pt. "Wpisani w historię". Nasi uczniowie odnieśli niebywały sukces na 18 Powiatowym Konkursie Recytatorskim i reprezentowali szkołę podczas Finałowego Koncertu w Zamku Kórnickim. Organizacja Kącika Patriotycznego odbywała się przez cały czas trwania projektu. Dzieci dowiadywały się co zdarzyło się 100 lat temu na podstawie historyjki obrazkowej, którą musiały pokolorować. Tworząc gazetki patriotyczne poznaliśmy polskich patriotów i symbole narodowe. Zastanawialiśmy się również nad tym, dlaczego należy szanować polskie symbole. Z tej okazji w naszej szkole zrobiło się bardzo biało-czerwono. Najmłodsze klasy przy wsparciu wychowawczyń wykazały się nie lada inwencją twórczą. Na zajęciach informatycznych rysowaliśmy flagi w programie Paint. Wykonaliśmy strój szamotulski, biskupiański i z Dąbrówki Wielkopolskiej. W organizacji materiałów i komponowaniu strojów bardzo pomagali rodzice. Na zajęciach komputerowych utrwalaliśmy wzory strojów, ich wykorzystanie i pochodzenie poprzez gry edukacyjne takie jak ubieranki, wykreślanki, memo, quizy i inne korzystając ze strony www.polalech Zabawy ludowe "Mam chusteczkę haftowaną", "Chodzi lisek", "Dwóm tańczyć się zachciało", Siała baba mak", "Nitko, nitko, hej niteczko" i inne królowały ostatnio na lekcjach w-f. w klasie I. Jak na poznaniaków przystało klasa I w ramach akcji "Śniadanie daje moc" przygotowała pyry z gzikiem. Natomiast babcie przygotowały "czerninę"- zupę z kaczki oraz rogale świętomarcińskie, które są w Poznaniu wypiekane tylko z okazji 11 listopada ."Na skrzydłach historii"- wykonaliśmy prezentację multimedialną o Rogalinku, która zawiera ciekawostki, zabytki, miejsca użyteczności publicznej oraz walory rekreacyjne i przyrodnicze naszej wsi. Klasa I wysłała pocztówki o Rogalinku do autorki projektu. Napisz kartkę Bohaterom- wysłaliśmy kartki powstańcom. Szkolny konkurs plastyczny "Moja mała Ojczyzna" miał na celu przedstawienie w formie plastycznej elementów polskiego krajobrazu, miał ukazać piękno i niepowtarzalność malowniczych zakątków naszej małej ojczyzny. W tym roku uczniowie klas 0-III, biorąc udział w ogólnopolskiej akcji z okazji "Święta Drzewa" postanowili uczcić ten dzień posadzeniem 3 dorodnych topoli na skwerku przed szkołą. Wszystkie czynności i zabiegi związane z przygotowaniem ziemi i posadzeniem drzewek zostały wykonane zgodnie z instrukcją Kórnickiej Szkółki. W ten sposób posadziliśmy Drzewko Pamięci. Szlakiem historii- zwiedzaliśmy zabytki Rogalinka. Przewodnikiem była pani prezes Towarzystwa Miłośników Dębów Rogalińskich. Poznaliśmy historię naszego pięknego drewnianego kościółka, legendę o Madonnie czyli o figurze Matki Bożej. Odwiedziliśmy grób mieszkańca Rogalinka, który walczył w powstaniu wielkopolskim. Dowiedzieliśmy się skąd wziął się głaz przy kościele, który upamiętnia bohaterów I i II wojny światowej. W klasie I i II zagościł numizmatyk- tata jednego z uczniów, który w ciekawy sposób podzielił się wiedzą nt, historii pieniądza. Zwrócił uwagę na wiele historycznych ciekawostek związanych z monetami i mennicami, wyjaśnił, kiedy pieniądze mają wartość. Odbył się Turniej Wiedzy Patriotycznej pt. "Kocham Cię Polsko". W konkursie wzięły udział 3 -osobowe reprezentacje klas I,II,,III. Drużyny musiały odpowiedzieć na 9 pytań. Następnie zaznaczyć na mapie znane miasta, ich herby , góry i rzeki, oraz skojarzyć z czego słyną polskie miasta. Klasy zerowe po obejrzeniu prezentacji multimedialnej wskazywały godło Polski, nazywały ciekawostki różnych miast, układały puzzle dotyczące symboli Polski. W zawodach sportowych „Biało-czerwoni” uczestniczyły klasy zerowe z podstawówki i grupa starszaków z zaprzyjaźnionego przedszkola "Słoneczko" z Rogalinka. Uczestnicy bardzo aktywnie, z pełnym zaangażowaniem i poświęceniem wykonywali zadania sportowe. Dla wzmocnienia kondycji zajadali biało-czerwony deser. Wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe medale. 
Koordynatorem projektu w naszej szkole jest Pani Gabriela Matuszak.

„IRLANDIA W SZKOLE”


PROJEKT EDUKACYJNY 
EDYCJA 2019 
FUNDACJA KULTURY IRLANDZKIEJ 
Od września 2018 roku Szkoła Podstawowa w Rogalinku uczestniczy w projekcie edukacyjnym „Irlandia w Szkole”. Projekt realizowany jest pod patronatem i przy współpracy z Fundacją Kultury Irlandzkiej. Poprzez „Irlandię w Szkole” uczniowie naszej szkoły będą mieli szansę na wszechstronne poznanie Irlandii - jej historii, tradycji, kultury, tańca, muzyki. Już wkrótce przedstawiciele Fundacji Kultury Irlandzkiej poprowadzą lekcje o Irlandii dla uczniów klas IV-VI SP, a klasa V SP będzie uczestniczyć w lekcji poprowadzonej przez Skype z native speakerem z Irlandii. Koordynatorem projektu w naszej szkole jest Pani Anna Pawlak.



Projekt Lepsza Szkoła

31.01.2017

Od ośmiu lat należymy do projektu edukacyjnego "Lepsza szkoła". W ramach tego projektu trzy razy do roku odbywają się Sesje z plusem. Jest to ogólnopolski program badający kompetencje matematyczne uczniów w szkole podstawowej, gimnazjum, liceum i technikum. Uczniowie, wspólnie z dziesiątkami tysięcy uczniów w całej Polsce, rozwiązują standaryzowane testy „na wejście”, w połowie i na końcu roku szkolnego. Po każdym teście mamy możliwość porównania wyników poszczególnych uczniów i całej klasy z wynikami szkoły, województwa i całej Polski. Za każdym razem można zobaczyć, czy wyniki ucznia są słabe, przeciętne, czy też wysoko ponad średnią i które z typów zadań sprawiają mu najwięcej trudności. 

  
 

MAŁY WOLONTARIAT CECYLKI KNEDELEK

27.11.2016

Wolontariat w naszej szkole obejmuje wszystkie klasy. Koordynatorem programu jest dyrektor szkoły Monika Szufnarowska. Za podstawowe cele programu można uznać rozwijanie wśród dzieci wrażliwości na otoczenie, pomoc rówieśnikom szkolnym w trudnych sytuacjach, wspieranie inicjatyw wolontariackich dzieci i młodzieży, budowanie poczucia odpowiedzialności, rozwój zainteresowań i umiejętności, edukacja młodszych kolegów, wsparcie wolontariuszy, promocja życia bez uzależnień, docenianie najaktywniejszych wolontariuszy, wyławianie młodych talentów, promocja wolontariatu w przedszkolu i szkole. 

 
 
 
 
 
 
 
 
Powered by Amazing-Templates.com 2014 - All Rights Reserved.